مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره رایگان پرورش اندام . چاقی . لاغری با 09122114217 میری مربی درجه یک فدراسیون جهانی پرورش اندام

افدرین

جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷ ب.ظ

افدرین :Ephedrine

افدرین هیدروکلرید یک داروی محرک است که به گروه داروهای سمپاتومیمتیک ( مقلد سمپاتیک) تعلق دارد . افدرین ، اگونیست آدرانژریک آلفا و بتا می باشد ( لازم به ذکر است که داروی کلن بوترول ، اگونیست بتا 2 می باشد). در ضمن ، افدرین سبب افزایش ترشح نور اپی نفرین میشود. اپی نفرین ، اگونیست آلفا است که منشا آندروژنی قوی و موثری دارد . عملکرد این ترکیب شبیه عملکرد هورمون آدرانژریک اپی نفرین ( آدرنالین) است که هم روی گیرنده های آلفا و هم روی گیرنده های بتا تاثیر می گذارد.

افدرین تاثیر بسیاری روی عملکرد دستگاه عصبی مرکزی گذاشته ، فعالیت آن را افزایش داده و سایر سلولهای هدف را تحریک می کند این مسئله اثرات سودمندی روی ورزشکار باقی می گذراد و به سود او تمام میشود .ورزشکار پس از اولین دوز مصرف دارو با افزایش حرارت بدن مواجه می شود .زیرا تری گلیسیریدها در بافت چربی تجزیه شده و به این ترتیب اسیدهای چرب بیشتری تولید میشود ، تجزیه تری گلیسیریدها باعث افزایش سوخت وساز یا متابولیسم میشود .این مسئله باعث می شود چربی های ذخیره زیر پوستی در سراسر بدن جریان یابد و در نتیجه شخص از فیزیک و ظاهر بهتری برخوردار شود .تاثیر آنابولیک استروئید نیز به علت وجود همین ماده افزایش می بابد زیرا سرعت متابولیک عبارت است از : اندازه گیری مقدار تغییراتی که روی چربی ، پرو تئین و کربوهیدرات ایجاد می شود.


افزایش سرعت متابولیسم به این معنی است که ذخیره سازی حجم عضلات بسیار سریع تر از قبل ، صورت می گیرد . تحریک پذیری این دارو سبب می شود نیروی انقباض عضله اسکلتی (مخطط) افزایش یابد. بهمین دلیل ورزشکاران قدرتی مانند وزنه برداران قبل از برگزاری مسابقات عموما از افدرین استفاده می کنند زیرا در نتیجه افزایش انرژی و قدرت بدنی خود به راحتی می توانند مجموع وزنه های بکار رفته در لیفت های اصلی را بالا ببرند .در ضمن افکار ورزشکار را نیز بهبود میبخشد زیرا انرژی بیشتری به او میدهد و در نتیجه بهتر می تواند روی حرکات مورد نظر خود تمرکز کند. بسیاری از وزنه بردارانی که بصورت تفریح وزنه بلند می کنند با اشتیاق از این تاثیر استقبال کرده و آن را به صورت یک عامل کمکی منظم در جلسات تمرین استفاده می کنند .این عده 25 تا 50 میلی گرم افدرین مصرف می کنند .در این صورت ورزشکار احساس می کند قادر است وزنه های سنگینی را بلند کرده و شدت تمریناتش را افزایش دهد. برای نیل به این منظور لازم است که توجه داشته باشید دارو را بصورت مداوم و پیوسته مصرف نکنید زیرا زمانی که بدن به دوز مصرفی عادت کند بتدریج از میزان تاثیرات کاسته می شود .بنابر این توصیه میشود افدرین را در هفته بیشتر از 3 یا 4 مرتبه استفاده نکنید تا با بیشترین اثرات مثبت آن مواجه شوید و بهتر است که در روزهای تمرینات سنگین مانند تمرینات پا و یا سینه که نیاز به قدرت بیشتر دارند استفاده شود. و همچنین به ورزشکارانی که میخواهند بیشترین بهره را از اثرات افدرین ببرند توصیه میکنم که پس از چند هفته مصرف مداوم افدرین مصرف آن را چند هفته بطور کامل قطع نمایند و استراحت کرده و درمان با افدرین را متوقف کنند تا با شروع مصرف مجدد با کمترین دوز بیشترین تاثیرات را تجربه کنند. در غیر اینصورت و با مصرف مداوم و پیوسته بدن به دوز مصرفی عادت کرده و از تاثیرات مثبت آن کاسته میشود و نیز با افزایش دوز مصرفی کاری از پیش نبرده و فقط مقدار عوارض را افزایش میدهد.
د
اروی افدرین علاوه بر اینکه قدرت عضلات را به میزان چشمگیری افزایش می دهد به صورت عامل ایجاد کات عضلات و یک چربی سوز بسیار قوی نیز عمل می کند . ورزشکاری که در حین تمرین رژیم می گیرد عموما چند مرتبه در روز از افدرین استفاده می کند و دوز مصرف را بین 25 تا حداکثر 75 میلی گرم حفظ می کند . یک فرمول بسیار قوی و موثر برای چربی سوزی ترکیب (25 میلی گرم افدرین +100 میلی گرم کافئین +100 میلی گرم آسپیرین) میباشد که از بسیاری چربی سوزهای مطرح در سطح جهان بیشتر تاثیر گذار می باشد.در این ترکیب افدرین و کافئین هر دو به عنوان محرک ترموژنیک (گرمازا) عمل می کنند و زمانی که آسپیرین به این ترکیب اضافه می شود عمل چربی سازی متوقف می گردد زیرا استات دیگر نمی تواند با اسیدهای چرب ترکیب شود .برای اینکه ورزشکاری بفهمد این ترکیب کارایی لازم را دارد یا خیر حتما باید به افزایش دمای بدن که معمولا یک درجه می باشد توجه داشته باشد ( این مقدار افزایش دما ناراحت کننده نیست ) . برای گرفتن بیشترین نتیجه لازم است 2 یا 3 بار از این ترکیب در طی روز استفاده کرده که توصیه بنده به ورزشکاران این است که این ترکیب را از یکبار در روز شروع کرده و بصورت هفتگی افزایش داده تا به سه بار مصرف در روز برسد و سپس بعد از یک دوره شش هفته ای که دمای بدن کاهش یافت و به حد نرمال رسید مصرف دارو را قطع کنید زیرا دیگر اثرات مطلوب نخواهد داشت و تاثیر آن کم می شود . در این مرحله حتی افزایش دوز داروی مصرفی هم موثر واقع نمی شود ، در عوض وقفه چنذ هفته ای بسیار موثر واقع شده و به شما کمک می کند که باز هم نتیجه دلخواه و مطلوب را از مصرف آن بگیرید .
افدرین می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را به همراه داشته باشد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد : لرزش دست ها ، حرکات غیرارادی،تعرق ، تند شدن ضربان قلب ، سرگیجه و احساس بی قراری ، زمانی که بدن به تاثیرات دارو عادت می کند اکثر این عوارض جانبی فرکش می کنند و شاید لازم باشد دوز مصرف دارو کاهش یابد . بطور کلی کسانی که تحت تاثیر منفی کافئین قرار می گیرند ، احتمالا اثرات قویتر افدرین را دوست ندارند . شرایط روانی و جسمی که به علت مصرف افدرین ایجاد می شود شبیه همان شرایطی است که در مورد کلن بوترول مشاهده می شود.بنابراین کسانی که مرحله درمان با افدرین را پشت سر می گذراند و کمی هم احساس ناراحتی می کنند نباید در ادامه مصرف دارو با مشکل مواجه شوند .
مصرف منظم افدرین می تواند به سر درد و افزایش فشار خون منجر شود . کسانی که دچار اختلال غده تیروئید ، بیماری فشار خون و یا ناراحتی قلبی هستند نباید افدرین مصرف کنند زیرا در این صورت اختلالات فوق تشدید می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی