مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره رایگان پرورش اندام . چاقی . لاغری با 09122114217 میری مربی درجه یک فدراسیون جهانی پرورش اندام

میوستاتین

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

میوستاتین:

پپتید 8-GDFپروتیینی است که که در بدن انسان توسط ژن MSTNکدگذاری میشود .

میوستاتین یک فاکتور متمایز کننده رشد . عضوی از خانواده پروتیین TGFمیباشد که طی فرایندی بنام میوژنسنیر باعث مهار رشد عضلات میشود .

میوستاتین عمده ترین محصول سلولهای اسکلتی میباشد که توسط جریان خون در بدن گردش میکند و در نهایت توسط گیرنده های بافت ماهیچه هی بنام ||ACTIVIN TYPEاتصال برقرار میکند .

حیواناتی که فاقد این پروتیین هستند یا از طریق درمان توسط مهار کننده های میوستاتین فاقد این پروتیین شده اند دارای رشد عضلانی بسیار قابل توجهی هستند .

این روش برای شرکتهای دامداری میتواند یک روش اقتصادی بسیار مناسب باشد اما از آنجایی که این حیوانات به مراقبت و تغذیه ویژه نیاز دارند مزایای بالقوه اقتصادی این روش معمولا" نادیده گرفته میشود جهش در ژن حاوی ذمیوستاتین در انسان سبب میشود فرد رشد عضلانی بسیار قابل توجه و زیادی دست یابد.که به نسبت افزایش عضلات افزایش قدرت نیز بسیار زیاد میشود .

بهر حال این افزایش حجم عضلات به این طریق همانند یک افزایش حجم عادی و با فرم نرمال نخواهد بود . به همین دلیل این فرایند ممکن است باعٍث افزایش رشد بیش از حد ماهیچه های قلبی شود که در نهایت منجر به بیماری کاردیمیویاتی میشود . به علاوه در افرادی که دستیروفی عضلات دارند با داستفاده از مهار کننده های میوستاتین میتوانند فعالیت این پپتید را متوقف کنند تا از تحلیل بیش از حد بافت عضلانی جلوگیری شود . 

وظیفه میوستاتین تنظیم میزان رشد عضلات از زمان جنینی میباشد و این روند در سراسر زندگی یک فرد ادامه دارد .

میوستاتین به عنوان یک مهار کننده رشد عضلات فعالیت میکند و از افزایش بیش از حد حجم آنها دجلوگیری میکند . 

میوستاتین یک پروتیین شامل دو زیر واحد مشابه میباشد که هر زیر واحد شامل 110 آمینو اسید میباشد .میوستاتین از بدو تولد تا بزرگسالی رشد تمام عضلات را تنظیم میکند و در ابتدا برای درمان تنظیم رشد عضلات موش هایی ساخته شد که فاقد ژن کد گذاری میوستاتین بودند این موشهای غول پیکر هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ تعداد فیبر های ماهیچه ای رشد بسیار زیادی داشتند و به سرعت در حال حجیم شدن بودند . 

گروهی از گاوها نیز که به گاوهای DOUBLE-MUSCLED معروف هستند دارای رشد عضلانی بسیار گسترده و زیادی هستند که پس از بررسی مشخص شد که این گاوها نیز دارای جهش ژن MSTNکه مسئول کد گذاری میوستاتین میباشد هستند .

همچنین پس از مشاهده کودکی تازه متولد شده که دارای عضلات بسیار بزرگی بود جهش ژن MSTN در او مشاهده شد که این موضوع مشخص میکند که در انسان میوستاتین اصلی ترین عامل تنظیم رشد عضلات در انسان میباشد با اینکه این کودک افزایش حجم عضلانی زیادی د ارد اما همچنان در سن 4 سالگی سالم و نرمال به نظر میرسد .

این کودک دارای جهش روی ژن MSTNمیباشد که باعث غیر فعال کردن فعالیت میوزتازین شده بود . از این موضوع نتیجه میگیریم که افرادی که از بیماری تحلیل رشد عضلات رنج میبرند این امکان وجود دارد که بتوان با غیر فعال ذسازی پروتیین میوستاتین درون بدن آنها ماهیچه های آنها را دوباره قوی و حجیم کرد که این عمل تحت نظر پزشکان متخصص با بکار گیری داروهای بلاک کننده میوستاتین به همراه مراقبت های ویژه صورت میگیرد و استفاده خود سرانه از این نوع داروها در بدنسازی عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت ...  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی