مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره رایگان پرورش اندام . چاقی . لاغری با 09122114217 میری مربی درجه یک فدراسیون جهانی پرورش اندام

ورزش مهمتر است یا تغذیه؟

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۰ ب.ظ

ورزش چه از نوع هوازیز و یا کار با وزنه باعث افزایش توان و قوام عضلات میشود و حاصل این مجموع زیبا تر شدن بدن و رفع نواقص در شکل ظاهری بدن است .

و از این موضوع در علم تناسب اندام جهت شکل دادن به بدن استفاده میکنیم .

مثلا اگر شخصی شانه های جمع دارد ولی فرم لکن وی پهن است یعنی بدنش بشکل هشت فارسی است . با انجام حرکات ورزشی مناسب در نواحی شانه میتواند شانه ها را پهنتر نمود تا مشگل پهنی لگن وی کمتر بچشم بیاید و یا کسانی که احساس میکند دست یا پای لاغری دارند با انجام تمرینات اصولی روی عضلات دست ها و پاها به راحتی این مشگل را میتوان حل کرد و یا برای از بین بردن چربی های بدن از تمرینات هوازی مختلف کمک گرفت ..

حال به این نتیجه میرسیم که ورزش به تنهایی برای رسیدن به هدف کافی نیست ..

تغذیه:

فاکتور اساسی دیگر تغذیه یا مکملها هستند ..

ابتدا باید عرض کنم که تغذیه مناسب برای هر بدنی با بدن دیگر فرق دارد و حتی اگر بخواهیم حرفه ایتر به موضوع نگاه کنیم گروه خونی هر فرد هم در طرح تغذیه افراد تاثیر گذار است ..

افراد با چربی زیاد .با چربی کمن .افراد حرفه ای جهت افزایش حجم عضلات .هر گروه با برنامه تغذیه متفابت از یکدیگر باید رژیم غذایی خود را مدیریت کنند و یا با مشورت با مربی یا مشاورین کار بلد به هدف خود برسند ..

تمامی گروه ها به فراخور هدفی که دارند نمیتوانند کربوهیدراتها .چربی ها را بطور کلی قطع کنند بلکه زیر نظر مربی انها را مدیریت کنند ..

کسانی که میخواهند عضله سازی کنند یا به اصتلاح سایز خود را در برخی از قسمت های بدن بالا ببرند باید از مواد پروتیینی مثل گوشت .مرغ .ابزیان و تخم مرغ بیشتر استفاده کنند ..

لازم به ذکر است که کربوهیدراتها مثل نان کامل برنج قهوهای سیب زمینی . ماکارانی و.... را در حد لازم برای انرژی روزانه و حین ورزش لازم میباشد ...

بنابراین اگر شما در کنار یک برنامه ورزشی مناسب یک برنامه غذایی خوب بر اساس شرایط بدنی تان نداشته باشید هرگز نتیجه لازم را کسب نخواهید کرد بنابراین از اهمیت رژیم غذایی در کنار ورزش مناسب غافل نشوید..

طراحی برنامه غذایی:

در طراحی یک برنامه غذایی نکات بسیاری باید لحاظ شود ..اول اینکه برنامه باید بر اساس بدن .میزان توده عضلانی و چربی شما باشد و دوم اینکه نیاز های غذایی دقیقا بر اساس سن و شرایط دیکر لحاظ شود و به همین علت ها توصیه اکید میکنم که از انجام رژیم های خودسرانه یا رژیم های طراحی شده توسط افرا بی صلاحیت و فاقد اگاهی لازم جدا" پرهیز کنید...

ضمنا" باید متذکر شوم که یک جنبه دیگر از رژیم مصرف مکمل ها میباشد .

مکمل ها ترکیباتی هستند که جهت افزایش کارایی ورزشکاران استفاده میشود و اگر با رعایت اصول فنی و زیر نظر متخصصین و اهل فن مصرف شود هیچگونه عوارضی ندارد..

توجه داشته باشید مکمل ها . ویتامین ها .مینرال ها و.... نیز میتوانند در صورت مصرف خود سرانه و یا بیش از حد نیاز بدن مخرب و بیماری زا باشند.

موفق باشید:

میری .:مربی درجه یک IFBBوعضو انجمن پزشکان ورزشی ایران



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی