مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره رایگان پرورش اندام . چاقی . لاغری با 09122114217 میری مربی درجه یک فدراسیون جهانی پرورش اندام

هدایت عضله در مسیر رشد

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۴ ب.ظ

در مبحث تغذیه و ساخت عضله بایدیاد اور شوم که اسید های آمینه ضروریBCAAیکی از مواد مغذی کلیدی در دنیای بدنسازی به حساب میاید ..

BCAAتقریبا یک ششم پروتیین ساختمان عضلات و بیشتر از یک سوم از امینو اسید های ضروری که از طریق رژیم غذایی تامین میشود را تشکیل میدهد . زمانی که مشغول ورزش بخصوص تمرینات کار با وزنه هستید BCAAموجود در بافت عضلاتتان تجزیه و شکسته میشود  اما خوشبختانه با مصرف این این امینو اسید ها بصورت مکمل غذایی این مشگل پیش امده خیلی سریع رفع خواهد شد گذشت از این موضوع با مصرف BCAA بعد از تمرین اکسیده (ترکیب با اکسیژن)شدن چربی افزایش پیدا کرده و درد و التهاب و تخریب ماهیچه ها تا حد چشمگیری کاهش پیدا میکند //

همانطور که مطلع هستید از این 3شاخه BCAAامینو اسید لوسین (Leucine)کلیدی ترین شاخه برای ماهیجه ها محسوب میشود .

این امینو اسید سنتز یا ساخت پروتیین را در عضله توسط فعال نمودن mTORو باقی عوامل ساخت پروتیین ذر عضله انسان را هدف قرار میدهد .

در کل لوسین با پدیده کاتابولیک مبارزه نموده و عضله را بسمت یک محیط آنابولیک (رشد و پرورش ماهیچه)هدایت میکند .

بسیاری از بدنسازان با این طرز تفکر که با تامین پروتیین مورد نیاز عضلاتشان دیکر احتیاجی به دریافت آمینو اسید های ضروری مخصوصالوسین ندارند و تمرینات خود را خیلی سخت و جدی پیش میبرند .اما به این دسته از افراد گوشزد میکنم درست است که پروتیین جزو درشت مغذی های اصلی شکل گیری عضله محصوب میشود اما بیچ عنوان نمیتوان ساخت تمام عیار و کامل بافت ماهیچه را فقط از فرم های مختلف پودر های پروتیینی انتظار داشت .

در اینجا یاداور میشوم که بیشتر ورزشکاران موفق دنیا در طول عمر ورزشی خود همواره از اسیدهای آمینه ضروری و کپسول روغن ماهی ( امگا3) برای بهبود و تسریع عضله سازی کمک گرفته اند بنابراین دوستانه به شما توصیه میکنم که این دو ماده غذایی ضروری و ارزشمند را حتما به موقع و طبق دستور در اختیار عضلاتتان قرار داده و فقط به پودر های پروتیین بسنده نکنید. 

موفق باشید                                                                         منبع :فلکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی