مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره رایگان پرورش اندام . چاقی . لاغری با 09122114217 میری مربی درجه یک فدراسیون جهانی پرورش اندام

دلایل عمده احتباس اب در بدن

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ

در دنیای بدنسازی افراد بی شماری از عدم موفقیت شان در کسب عضله و کاهش چربی شکایت دارند . این افراد لازم است بد انند یکی از دلایل عدم پیشرفت در فرایند عضله سازی و نابودی جربی ها به دلیل مصرف نمک فراوان میباشد .

سدیم موجب احتباس اب در بدن میشود و همانطور که میدانیم سدیم در بیشتر غذاهای مصرفی وجود دارد پس توجه داشته باشیم که سدیم مسئول احتباس حجم زیادی اب در بدن است و خوب است بدانید این مسئله هم موجب سفتی و سختی عضلاتتان و هم متوقف کردن فرایند کاهش چربی در بدن میشود .

فاکتور های زیادی وجود دارند که بر مسئله میزان میزان نسبت نمک بر اب تاثیر میگذارند و بر افزایش ان دامن میزنند و از این دسته میتوان به مصرف نمک یا قند فراوان . میزان بالای مواد زائد یا سموم در بدن . عدم مصرف سبزیجات یا میوه تازه . آلرژی . استرس . داشتن رژیمهای کم کالری یا کم کربو . تمرین بیش از حد . عدم فعالیت کافی و کمبود خواب اشاره کرد .

تحقیقات نشان داده در بعضی از مواقع حتی با وجود یک رژیم 1500 کالری کاهش چربی صورت نمیگیرد و این بخاطر میزان بیش از حد سدیم در برنامه غذایی است زیرا نمک باعث میشود بدن اب اب بیشتری را در خود نکهدارد و این در حالی است که یک مولکول نمک نیاز به 4 مولکول اب در بدن دارد تا پایدار بماند 

طبیعت بدن این است که طبق سیستمی کار کن

د که دارای یک محیط طبیعی باشد نمک در این زمینه به شکل یک  واسطه عمل میکند پس بدن را به این شکل وادار میکن تا اب بیشتری را در خود ذخیره کند . پس اگر اب اضافی موجود در بدن تان را دفعئ کنید چربی های بیشتری را از دست میدهید 

دلایل عمده احتباس اب در بدن

اما به غیر از موارد  فوق احتباس دلایل دیگری هم دارد ..

1- سطح انسولین 

اگر به مصرف بیش از اندازه قند بپردازید منجر به افزایش سطح هورمون انسولین میشود 

این سطح بالا منجر  به اختالال کار  بدن در رابطه با دفع سدیم میشود . بنابراین مهم است که به مصرف موادی بپردازید که حاوی قند پیچیده ( کربوهیدرات های دیرهضم ) هستند که در نتیجه این امر کمتر دچار مشگلات مرتبط با مسئله احتباس اب میشود .

استرس و خواب 

استرس فراوان باعث تولید حجم بالای کورتیزول و انسولین در بدن میشود . 

در اثر ایجاد این دو حالت توانایی بدن به جهت دفع اب کاهش میابد. کمبود خواب نیز منجر به تولید حجم فراوان کورتیزول . انسولین و ال دو پامین در بدن میشود و به این صورت بر توانایی بدن در زمینه احتباس اب تاثیر میگذارد ..

ژنتیک..

ژنتیک باعث میشود بعضی از ما بشکل بهتری به دفع اب بپردازیم اما این مسئله به تنهایی کافی نیست . رعایت رژیم غذایی و دوری از از سدیم و نشاسته نقش مهمی در این زمینه دارد برای مثال سلولیت یک فرم از چربی است که با مشگل احتباس در ارتباط است . در ضمن توجه داشته باشید گاهی اوقات نوع خاصی از چربی وجود دارد که اب زیادی را در خود نگهمیداد . مواد زائد بدن نیز در این چربی ها ذخیره میشود و این در حالی است که سدیم به حفظ این چربی ها کمک میکند 

داروها

بیشتر داروها تاثیرات بلند مدتی بر مسئله احتباس اب بر جا میگذارند ..

رفع مشکل احتباس اب .

در درجه اول رفع این مشگل به واسطه کاهش میزان سدم مصرفی تان صورت میگیردبنابراین هنگام خرید دقت کنید همیشه به خرید مواد غذایی هی بپردازید که حاوی نمک افزوده نباشد . حتی در هنگامخرید مکمل دها نیز دقت کنید که محصولاتی را انتخواب کنید دارای کمترین مقدار سدیم باشد .

کراتین موجود در سبزیجات و میوه ها منجر به کاهش سدیم بدن به صورت طبییی . مواد غذایی سرشار از سولفور مانند پیاز نیز منجر به کاهش سدیم میشود ..

 

نظرات  (۲)

۱۵ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۵۱ گلبرگ دانلود
سلام همین الان قالب زیبای آوا موزیک رو سفارش دهید!!!
عالی بود دوست عزیز . دریافت پتاسیم نیط باعث دفع اب از بدن میشود خوردن موز این امر را ایجاد میک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی