مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره پرورش اندام از مبتدی تا قهرمانی

آموزش بدن سازی از مبتدی تا قهرمانی .چاقی یا لاغری. بانوان و آقایان

مشاوره رایگان پرورش اندام . چاقی . لاغری با 09122114217 میری مربی درجه یک فدراسیون جهانی پرورش اندام

هورمون مردانه تستوسترون

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸ ب.ظ

بیضه ها چند نمونه هورمون جنسی مردانه از جمله تستوسترون . دی هیدروتستوسترون تولید و ترشح میکند که به مجموعه ی انها  اندروژن میگویند و میزان تولید تستوسترون در بیضه ها بسیار بیشتر از دو هورمون دیگر است به همین دلیل هورمون اصلی بیضه ها تستوسترون نامیده میشود و این هورمون برای اینکه در بدن اثر گذار گردد در بافتهای هدف به هورمون فعال تری بنام هیدروتستوسترون تبدیل میشود .

تستوسترون به ,وسیله سلول های لیدینگ تولید و ترشح میشود که در لابلای لوله های منی ساز قرار دارند و حدود 20درصد از وزن بیضه ها ی بالغین را تشکیل میدهد .

دمای بیضه ها باید در حدود 3درجه کمتر از دمای عمومی بدن باشد تا بیضه ها بتوانند فعالیت های طبیعی خود را انجام دهند .

دمای طبیعی بدن در حدود 37 درجه سانتی گراد است و در روی کیسه ی بیضه ها ماهیچه های صافی قرار دارند که به صورت غیر ارادی عمل میکنند . هنگامی که دمای بیضه ها از حد معمول پایینتر برود این ماهیچه ها به صورت خودکار منقبض شده و باعث میشوند تا بیضه ها به زیر شکم نزدیکتر گردند و زمانی هم که دمای بیضه ها از حد نرمال بالاتر رفت این ماهیچه ها به صورت خودکار منبسط میشوند تا بیضه ها از شکم فاصله گرفته و خنکتر شده شرایط برای اسپرم سازی مهیا شود ..

بیماری های شایع که بیضه ها در مردان را تهدید میکنند . سرطان بیضه . واریکوسل و هیدوسل میباشند که صد البته استفاده های طولانی مدت از دزهای بسیار بالای هورمون تستوسترون اعم از خوراکی و یا تزریقی و یا استفاده از استروئیدهای آنابولیک و آندروژن و حتی استفاده از دیگر دارو های که بر غده هیپوفیز و تیروئید تاثیر مخرب داشته و منجر به تحلیل رفتن بیضه ها و کاهش محسوس فعالیت این ارگان حساس منجر میشود میتوان اشاره کرد ..

                                                        DHT

دلیل ریزش مو در زمان دورهای استرییدی..

هماطور که اشاره شد تستوسترون برای اینکه بتواند اثر گذار گردد در بدن تبدیل به هورمونی ثانویه میشود که به اختصار ِDHTنامیده میشود این هورمون که اغلب در زیر بافت سر و در چربی زیر پوست سر و در بافت های پروستات فعالتر است هورمونی است که موجب ریزش مو در ناحیه سر شده و تا 

تا حدودی موجب بزرگی پروستات میشود و به همین دلیل افرادی که دچار افزایش هورمون تستوسترون در بدن میشوند اگر چه با رویش موهای زاید در باقی قسمت های بدن در اثر بالا رفتن سطح سرمی تستوسترون در خون رودر رو میشوند ولی در اثر تبدیل شدن تستوسترون به DHT

ودر اثر ذخیره شدن DHT در زیر پوست سر با ریزش شدید موی سر مواجه میشوند و همچنین در برخی موارد در اثر تاثیر این هورمون ثانویه بر بافت حساس پروستات فرد با بزرگی پروستات مواجه میشود .

در این دوره ها ورزشکاران برای کاستن از این گونه عوارض از داروهایی که مانع از تبدیل تستسترون به DHTمیشوند استفاده میکنند و به کرات دیده شده که ورزشکاران برای جلو گیری از ریزش موی سر در دوره های طولانی مدت از دزهای بالایی از این داروها استفاده میکنند و در نهایت به عوارض منفی ناشی از افت DHTدر بدن دچار شده اند که از بارزترین این عوارض میتوان به افت محسوس و گاها" بسیار شدید قوا و میل جنسی در مردان شده است ..

با ما از طریق وبلاگ یا تلفن برای راهنمایی بیشتر در تماس باسید. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی